ημερολόγιο καταστρώματος

Το βραδινό, χειμωνιάτικο και παντελώς άδειο από τραπεζοκαρέκλες κι ανθρώπους κατάστρωμα είναι ό,τι πιο όμορφο είδα τελευταία.
Μια απέραντη έκταση να τη διανύω μόνη, η θάλασσα μαύρη από κάτω ν’αφρίζει, ο αέρας να λυσσομανά και εγώ, κρατώντας σφιχτά με το ένα χέρι στην αγκαλιά μου τον Αλμπέρ, τη μόνη μου συντροφιά στο ταξίδι, και με το άλλο τα μαλλιά μου που στροβιλίζονται, χαζεύω τα φωτάκια κάποιας μακρινής ακτής και φαντάζομαι καλοκαίρια.
Μπαίνω ξανά στο εσωτερικό του πλοίου κι ένας καμαρότος σπεύδει να μου πει ότι αν θέλω, μπορώ να πάω από την άλλη πλευρά, «εκεί που στεκόσουν φυσάει πολύ», μου λέει. Ναι, αλλά μ’ αρέσει, σκέφτομαι.
Ακριβώς το ίδιο είχα απαντήσει το καλοκαίρι, στην Ανάφη, το βράδυ που γνώρισα τον Γ. και χαζεύαμε τον γαλαξία κι ο αέρας φύσαγε σαν τρελός κι εγώ πάλι κρατούσα τα μαλλιά μου. «Γιατί δεν τα πιάνεις αλογοουρά;» μ’είχε ρωτήσει. «Μ’αρέσει η αίσθηση του αέρα στα μαλλιά μου», του΄χα πει. Κι όταν εκείνος άπλωσε το χέρι του και κράτησε τα μαλλιά μου, «δεν πειράζει», του είπα, «μην παιδεύεσαι, έτσι που φυσάει δε στέκονται με τίποτα». «Μα μ’ αρέσει», είχε απαντήσει. Ύστερα τραβήξαμε ο καθένας το δρόμο του.
Στο σαλόνι του πλοίου κι ύστερα στην καμπίνα, λίγο πριν με πάρει ο ύπνος, διαβάζω τον Αλμπέρ και στέκομαι στην εξής φράση: «Και μόνοι με τον ορίζοντα. Τα κύματα έρχονται απ’ την αόρατη Ανατολή, ένα ένα, υπομονετικά φτάνουν μέχρις εμάς και πάλι υπομονετικά φεύγουν προς την άγνωστη Δύση, ένα ένα. Ατέλειωτη πορεία που δεν άρχισε ούτε τέλειωσε ποτέ…Ποτάμια μικρά και μεγάλα περνούν, η θάλασσα περνά και μένει. Έτσι θα’πρεπε ν’αγαπώ, πιστά και φευγαλέα. Σμίγω με τη θάλασσα.»

2 thoughts on “ημερολόγιο καταστρώματος

Σχολιάστε

